John Huston
|
Key Largo (1948) |
Idegenek voltunk (1949) |
|
Afrika királynője (1951) |
Afrika királynője (1951) |
Ördögi kör (1953) |
James Agee a valaha látott vizuálisan legélénkebb és leggyönyörűbb
filmek egyikének nevezte a Sierra Madre kincsét, melynek minden kockájában csodá- latosan áramlik
a fény, az életerő és a szabadság. A Key Largo ezzel ellentétes,
klausztrofóbikus és ködös hangulatot áraszt. Azzal, hogy az
Aszfaltdzsungelben Huston az emberi törekvés balkezes formájaként úgy
mutatta be a bűnözést, mint akármilyen más foglalkozást és elfogulatlan
megértéssel szemlélte a kissebb, elátkozott sorsú városrészek tömegeinek
életét, megvetette a majdan következő összes gengszterfilm alapját.
Szokásos pesszimizmusánál derűsebbnek mutat- kozik az Afrika királynője
című filmjében, mely nem végződik rosszul.
Ördögi kör (1953) |
Moulin Rouge (1953) |
Moulin Rouge (1953) |
copyright © László Zoltán 2011
e-mail: Literatura.hu