Luchino Visconti
(1906 - 1976)

Megszállottság

Megszállottság

Luchino Visconti olasz rendező arisztokrata családban született. Apja a színház, a zene és általában a művészet szeretetére neveli hét gyermekét. Visconti sokat utazik, különösen Párizsért lelkesedik. Itt ismerkedik meg 1936-ban Jean Renoirral, aki nagy hatást gyakorol rá. A harmincas évek végén csatlakozik az olasz antifasiszta baloldali értelmiséghez. Részt vesz a Cinema című folyóirat elméleti munkájában, haladó szellemű darabokat rendez, és 1943-ban elkészíti a neorealizmus legjelentősebb előfutárát, az olasz tájat és a valóságot dokumentarista hűséggel megjelenítő Megszállottságot.

1948-ban, színházi rendezéssel töltött hosszú évek után születik a Vihar előtt. Az epikus sodrású, a filmművészet kifejezőeszközeit kivételes eleganciával és tudatossággal felhasználó, elkötelezett alkotás a neorealizmus egyik csúcsteljesítménye. Témáját Giovanni Verga XIX. századi verista regényéből, A Malavoglia családból veszi. A film egy szegény szicíliai halászcsalád erőfeszítéseit mutatja be a megélhetésért, valódi szicíliai halászok hiteles interpretálásában. Visconti a neorealizmus hanyatló korszakában is kiemelkedő művet hoz létre. A szépek szépe (1951) középpontjában egy egyszerű asszony áll, aki csalódásaiért lánya karrierjét egyengetve próba kárpótlást találni. A főszerepet Anna Magna ni alakítja. Róla csinálja 1953-ban a Nők vagyünk egyik epizódját.

Megszállottság

Megszállottság

A Göncöl nyájas csillagai (Sandra)

Vissza      Tovább

copyright © László Zoltán 2010
e-mail: Literatura.hu